Een gesmeerd lopend kantoor: hoe krijg je dat voor elkaar?


Heel eenvoudig, eigenlijk. Er zijn echter een aantal zaken waar je rekening mee moet houden. Die hebben we hieronder overzichtelijk voor je uitgestippeld. Veel succes!

Stijl

Omdat je een nieuw pand waarschijnlijk enigszins kaal aantreft, is dit wel degelijk waar je dient te beginnen. Voordat er nieuwe meubels en andere voorzieningen in komen te staan, kun je namelijk de wanden, vloeren en plafonds eens goed onder handen nemen.

Ach, is dat nou echt nodig als ze er nog goed uitzien?

Zeker wel! Je wilt immers een heel eigen identiteit creëren, zowel voor je klanten als je werknemers. Die eerste groep moet zich er thuis voelen en die tweede moet trots en bewust zijn dat ze deel uitmaken van jouw organisatie.

Zorg er dus voor dat je logo en de kleuren van je huisstijl terugkomen in het pand. Aan muren en plafonds of eventueel in een speciaal samengestelde vloerbedekking! Zo wordt het een stuk gemakkelijker om jouw onderneming serieus te nemen.

Meubilair

Je werknemers moeten zich letterlijk en figuurlijk op hun plek voelen in jouw kantoorpand. Daarom zorg je er maar beter voor dat ze beschikken over comfortabele en verstelbare werktafels. En bijpassende bureaustoelen, uiteraard! Hiermee kan iedere individuele werknemer zijn of haar favoriete en meest efficiënte zithouding aannemen. Bovendien voorkom je ermee dat ze met lichamelijke klachten thuis komen te zitten. Door rekening te houden met hoogwaardig zit- en werkcomfort, loopt jouw team als een geoliede machine.

Algemene voorzieningen

Wat heb je allemaal nodig om jouw onderneming direct soepel te laten werken wanneer de deuren voor het eerst opengaan? Een aantal zaken zijn afhankelijk van jouw specifieke branche. Andere zijn wettelijk verplicht, zoals een brandblusser en verbandtrommel die te allen tijde binnen handbereik moeten zijn.

Maar denk ook aan pc’s en monitoren die voldoen aan alle eisen van jouw werknemers en hun specifieke werkzaamheden. Ook printers, telefoontoestellen en een betrouwbare telefoon- en internetverbinding mogen absoluut niet ontbreken!

Verder heb je rekening te houden met verwarming, verlichting, een brand- en inbraakalarm en een koffieapparaat dat jouw werknemers van de juiste hoeveelheid brandstof voorziet. Richt bovenal de kantine gezellig in en zorg voor een koelkast, magnetron en zelfs tosti-ijzers. Hierdoor kunnen jouw werknemers in en ontspannen sfeer pauzeren en vervolgens weer fris en fruitig aan het werk gaan!


Gerelateerde berichten

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.